pLeaSe cLick Me!!

Wednesday, March 24, 2010

janganla kiTa cepaT meLatah

assalamualaikum..ape khbar semua?sihat??hehe..maafla,xsempat nk mngupdate la blog ni..berikutan byk keje plak akhir2 bulan ni..ari ni rasa terpanggil plak nk cakap pasal hal sombong2 ni..dalam mksud title N3 kali ni..bukan ape,kadang2 bila kita berada di tangga teratas,kadang2 kita cpt lupa siapa diri kita dan kita berasal dari mana..

terpanggil plak kali ni nak wat N3 pasal ader member hubby aku ni,almaklumla,orang baru nk kenal erti hidup senang,abis semua benda nk cakap dengan sombong,janganla kita lupa,kita ni sebenarnya hanya hidup di dunia yg sementara,harta2 tu semua x boleh di bawa ke mati..bukan kita xblh cari harta,kita blh cari harta yg byk bertimbun2 tapi janganla kita lupa diri,harta tu sbenarnya rezeki dari Allah..tapi jangan la kita ni bersombong plak ngan orang lain..ni saya tgk keadaan dunia kita skarang ni,timbul satu jurang yg amat besar antara orang senang n orang susah..kadang2,aku naik lif otw nk balik umah pun,aku snyum tanda hormat tp ape aku dapat hnya la jelingan dari sang kaya yang lupa diri..

tapi aku xkisah ngan semua tu,yg penting aku dpt pahala senyum...kan kan kan??aku xsuka la orang yg sombong ngan harta duniawi..kadang2 kita senyum pun xberbalas tu macam hina sangat snyum kita tu..tp Allah tu Maha Adil..Dia lihat semua tu..aku xkisah pun..tapi kita kena ingat la,kita hidup di dunia ni sementara and jangan la lupa harta tu bukan milik kita..

tapi smalam otw aku balik uma,aku nk masuk lorong uma aku tu,keta jam smpai diorang stop betul2 kt line kuning yg kita ni dilarang stop..memang xde space pun untuk aku mencelah..aduh..panas ati beb..da masuk ari ke4 plak tu..diorang ni amik lesen terbang agaknya..da tu dtg plak lori kt blakang,duk tekan2 hon lori nk suh aku masuk,dia buta ke entahla..aku bukan leh terbang pun nk masuk ngan keta bduyun2 kt blakang..ngok ngek betul la si drebar lori ni..ingt dia tu ape..kan jalan raya di kongsi bersama..haha..okla..byk melalut da ni..pape pun korang,aku harap korang jangan lupa diri tau..termasukla aku..ok..chow...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails